İstinye Üniversitesi

Klinik Araştırmalar Etik Kurulu

Klinik Araştırmalar Etik Kurul toplantılarımız yıl içinde 15 günde bir Çarşamba günü yapılacaktır. Buna bağlı olarak dosya en son teslim tarihleri bir önceki Çarşamba günü olarak belirlenmiştir.

Araştırma dosyaları toplantı tarihinden 5 iş günü (1 hafta) öncesine kadar sekreterlik tarafından kabul edilecektir. Bu süre etik kurul üyelerinin dosyaları inceleyebilmesi açısından önemlidir. 

Dosya Kabulü için en son Tarih ve Toplantı Tarihlerini gösteren Tablo sunulmuştur.

Toplantı NoDosya Kabulü İçin En Son TarihToplantı Tarihi
127 Aralık 202303 Ocak 2024
210 Ocak 202417 Ocak 2024
331 Ocak 202407 Şubat 2024
414 Şubat 202421 Şubat 2024
528 Şubat 20246 Mart 2024
613 Mart 202420 Mart 2024
727 Mart 202403 Nisan 2024
817 Nisan 202424 Nisan 2024
902 Mayıs 20248 Mayıs 2024
1015 Mayıs 202422 Mayıs 2024
1129 Mayıs 202405 Haziran 2024
1220 Haziran 202426 Haziran 2024
1303 Temmuz 202410 Temmuz 2024
1417 Temmuz 202424 Temmuz 2024
1531 Temmuz 202407 Ağustos 2024
16TatilTatil
1828 Ağustos 202404 Eylül 2024
1911 Eylül 202418 Eylül 2024
2002 Ekim 202409 Ekim 2024
2116 Ekim 202423 Ekim 2024
2230 Ekim 202406 Kasım 2024
2313 Kasım 202420 Kasım 2024
2427 Kasım 202404 Aralık 2024
2511 Aralık 202418 Aralık 2024

* Klinik Araştırmalar ve Biyoyararlanım/ Biyoeşdeğerlik Çalışmaları Etik Kurullarının Standart Çalışma Yöntemi Esasları;

Madde 8.3. Etik kurul önceden ilan etmek koşulu ile yıl içerisinde on beş günlük veya daha az bir dönemi tatil ilan edebilir.

1. Başvurular, İstinye Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde bulunan “ISU Klinik Araştırmalar Etik Kurulu” sekretaryasına yapılacaktır.

2. Etik kurul dosyaları «eksiksiz» olarak teslim alır.

3. Son dosya teslim tarihine kadar alınan dosyalar ilgili tarihteki toplantılarda görüşmeye alınır.

4. Bir toplantı gündeminde değerlendirilemeyen başvurular (dosya yoğunluğu, geç teslim gibi nedenlerle), bir sonraki toplantı gündemine alınır.

5. Başvuru dosyasının düzenlenebilir metin formatı (MS Office Word ve benzeri) ve imzalandıktan sonra tarayıcıdan geçirilmiş PDF formatı Etik Kurulu Sekreterliği zip (sıkıştırılmış dosya şeklinde) dosyası olarak e-posta adresine gönderilmelidir. Ayrıca tüm formlar ayrı olacak şekilde Word ve PDF hali CD içerisine yüklenerek dosyaya konulmalıdır. Islak imzalı olarak teslim edilmeyen başvuru dosyaları toplantı gündemine alınmayacaktır.

Tüm formlar ayrıştırılarak (poşet dosyada) mavi telli dosya içinde Sekretaryaya elden de teslim edilmelidir.

6. İlaç ve Biyolojik Ürünlerin Klinik Araştırmaları Hakkında Yönetmelik (02.02.2016) ve Tıbbi Cihaz Klinik Araştırmaları Yönetmeliği (06.09.2014) kapsamında olan araştırma başvuruları, ilgili mevzuata göre, İSU Klinik Araştırmalar Etik Kurulundan izin aldıktan sonra İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumuna izin almak için başvurmak zorundadır.

 

ÖNEMLİ: Dosya hazırlarken dikkat edilmesi gereken bazı noktalar.

 

Başvuru dosyasının içeriği:

Başvuru dosyası TC Sağlık Bakanlığı TİTCK’nun internet sayfasında bulunan güncel formlar kullanılarak hazırlanmalıdır. Söz konusu araştırmanın tıbbi cihaz ya da klinik araştırma olma durumuna uygun formlar kullanılmalıdır.

TİTCK’nun ilgili formları içerdiği internet sayfalarının linkleri aşağıdadır:

TİTCK Klinik Araştırmalar

TİTCK Tıbbi Cihazda Klinik Araştırmalar

Başvuru formunda belirtilen çalışmanın başlangıç tarihi; Etik Kurul onayı alındıktan sonra şeklinde yazılmalı ve başlangıç tarihi yazılmamalıdır. 

1. İndeks (Dosyada sırasıyla bulunan dokümanların listelendiği kapak sayfasıdır.).

2. Başvuru dilekçesi (Örnek Dilekçe)

3. Klinik Araştırmalar Başvuru Formu / Tıbbi Cihaz Klinik Araştırmaları Başvuru Formu (Araştırmanın içeriğine uygun olarak TİTCK internet sitesinden temin edilecektir. Tıklayınız)

4. Araştırma protokolü (Klinik Araştırmalar Başvuru Formu’nda araştırma protokolü ile ilgili sorular açık bir şekilde cevaplanmalı. Ayrıntılı “araştırma protokolü” ayrıca dosyada bulunmalıdır. Örnek protokol için tıklayınız)

5. Araştırma akış şeması (Dosyada ayrıca bulunması gerekmektedir. Örnek için tıklayınız.)

6. Bilgilendirilmiş Gönüllü Olur Formu (BGOF) (BGOF’nin titck.gov.tr adresinde yer alan asgari bilgilendirilmiş gönüllü olur formu örneği doğrultusunda hazırlanması gerekmektedir. Türkçe olmayan BGOF’nın orijinali ve yeminli tercüman tarafından onaylı tercümesinin de eklenmesi gerekmektedir. ) BGOF hazırlanırken dikkat edilmesi gereken noktalar için örnek formlara tıklayınız. ( Türkçe Örnek Form / İngilizce Örnek Form)

7. Islak imzalı ve titck.gov.tr adresinde yer alan formata göre hazırlanan özgeçmişler. Araştırmada yer alan tüm araştırmacının ıslak imzalı özgeçmişleri dosyada bulunmalıdır. Formdaki tüm bilgiler bilgisayarda doldurulmalı; ad, soyadı, tarih ve imza kısmı el yazısıyla doldurulmalıdır. 

8. Olgu Rapor Formu ( Araştırmadaki her bir gönüllüye ait verilerin ve diğer bilgilerin araştırma protokolünde tanımlandığı şekilde kaydının yapılması için hazırlanan basılı, optik veya elektronik belgedir.)

9. Islak imzalı ve titck.gov.tr adresinde yer alan formata göre hazırlanan araştırma bütçe formu (TÜBİTAK gibi araştırma fonlarından destek alan başvurular için ilk başvuruda imzalı olmayan bütçenin gönderilmesi yeterlidir)

10. Araştırma akademik amaçlıysa, araştırmanın akademik amaçlı olduğuna dair başvuru sahibi dışında yetkili bir kişi tarafından onaylanan ıslak imzalı belge.

11. Araştırmaya dahil edilecekleri gönüllülerin görüşme/ muayene/ örnek toplama işlemlerinin yapılacağı kurum/kuruluş (hastane-sağlık merkezi) vb. yerlerden alınacak izinlerin antetli kağıtta, ıslak imzalı ve kaşeli haliyle Başvuru Dosyasına eklenmelidir.

12. İyi Klinik Uygulamalar Taahhütnamesi

13. Gizlilik Taahhütnamesi ve Yayın İzin Belgesi

14. Helsinki Bildirgesi Taahhütnamesi

15.Literatür örneği (Literatür basılı halde, tam metin olarak dosyaya eklenmelidir, en az üç adet literatür örneği dosyada yer almalıdır.)

16.Başvuru dosyasının düzenlenebilir metin formatı (MS Office Word ve benzeri) ve imzalandıktan sonra tarayıcıdan geçirilmiş PDF formatı ile tüm formların Word ve PDF hali e-mail olarak gönderilmelidir.


Ayrıca, aşağıda sıralanan dokümanlar VARSA başvuru dosyasına eklenmelidir:

  • Araştırma broşürü
  • İlgili mevzuat gereği sigorta gerektiren araştırmalar için sigorta poliçesi veya sertifikası
  • Araştırmanın bir destekleyicisi varsa, destekleyiciye ait noter tasdikli imza sirkülerini bir örneği
  • Yetkilendirme belgeleri
  • Gönüllü bilgilendirme metinleri
  • İlanlar
  • Hasta kartı/günlüğü
  • Anket
  • Gerekiyorsa titck.gov.tr adresinde yer alan formata göre hazırlanan biyolojik materyal transfer formu
  • Araştırma ürünü ülkemizde ruhsatlı/izinli ise kullanma talimatı/kısa ürün bilgisi örneği
  • Daha önce ret edilen etik kurul kararının aslı veya aslı gibidir onaylı örneği
  • Araştırma Faz I ise araştırmanın yapıldığı merkeze ait Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu tarafından verilen izin belgesinin bir örneği
  • Araştırma geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamaları yöntemlerine yönelik yapılan klinik araştırma ise Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğünce araştırma yapılacak yerin uygunluğunu gösteren belgenin örneği
  • Covid-19 çalışmaları için Sağlık Bakanlığından izin yazısının Başvuru Dosyasına eklenmesi gerekmektedir.

Değerli Klinik Araştırmacılar,

Ülkemizin klinik araştırmalardaki araştırma kalitesinin arttırılması, uluslararası rekabet gücünün en üst seviyeye çıkarılması amacıyla TITCK Araştırmacı Özel Etik Programımızı sizlerle paylaşmaktan mutluluk duyuyoruz.

​Program TİTCK Etik Modülü, Türkiye için T.C. Sağlık Bakanlığı TITCK Klinik Araştırmalar Dairesi tarafından kontrol edilmekte, güncellenmekte ve önerilmektedir.

2023 yılı itibariyle E-PICOS Etik Modülünün tüm Türkiye' de Etik Kurullar ve Tüm Araştırmacılara MedicReS desteğiyle ücretsiz sunulacağı bilgisini sizlerle paylaşmak isteriz.

​Ücretsiz programımızdan yararlanmak isteyen araştırmacılarımızın aşağıdaki formu doldurarak ön başvuru taleplerini tarafımıza bildirmelerini önemle rica ederiz.

https://www.e-picos.club/titck-arastirmaci

Program kayıt ve kullanımı ile ilgili sorularınız için E-PICOS Türkiye tarafından sizler için özel olarak oluşturulmuş ekibimiz sizlere her konuda yardımcı olacaktır.

​Saygılarımızla,

E-PICOS Türkiye

www.e-picos.com.tr

UnvanıAdı SoyadıUzmanlık AlanıÇalıştığı Kurum
Prof. Dr.Yusuf SARIOĞLU (Etik Kurul Başkanı)Farmakolojiİstinye Üniversitesi
Prof. Dr.Sabire Ferda KALEAĞASIOĞLUFarmakoloji ve Klinik Farmakolojiİstinye Üniversitesi
Prof. Dr.Mehmet Numan ERMUTLUPsikiyatriİstanbul Sağlık ve Teknoloji Üniversitesi*
Prof. Dr.Cem DANEKadın Hastalıkları ve Doğumİstinye Üniversitesi
Prof. Dr.Mehmet Abdussamet BOZKURTGenel Cerrahİstinye Üniversitesi Tıp Fakultesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı
Doç. Dr.Mehmet TAŞDEMİRÇocuk Sağlığı ve Hastalıklarıİstinye Üniversitesi / Ulus Liv Hastanesi
Dr. Öğr. ÜyesiIşıl YURDAIŞIK (Etik Kurul Başkan Yardımcısı)Radyolojiİstinye Üniversitesi
Dr. Öğr. ÜyesiSedef TAVUKÇU ÖZKANAnesteziyoloji ve ReanimasyonVM Medicalpark Pendik Hastanesi*
Dr. Öğr. ÜyesiBülent EDİZBiyoistatistik ve Tıp Bilişimiİstinye Üniversitesi
Dr. Öğr. ÜyesiDenizhan KARIŞ (Bildirimden Sorumlu Üye)Biyofizikİstinye Üniversitesi
Dr. Öğr. ÜyesiNurgül DÜRÜSTKAN ELBAŞIFizik Tedavi ve Rehabilitasyonİstinye Üniversitesi
Dr. Öğr. ÜyesiBurçin ATASEVENİşletme/ İstatistikİstanbul Kültür Üniversitesi*
AvukatEmine Ahşen OKTAY DİNÇHukukTürkyaman – Dinç Hukuk Bürosu*
 Tülay AYDINSağlık Meslek Mensubu Olmayan ÜyeLiv Hospital Misafir Hizmetleri Müdürü*

*Kurum dışı üyeler.

Sıkça sorulan sorular için tıklayınız.

Bunu dışındaki diğer sorularınız için aşağıda iletişim bilgisi bulunan Klinik Araştırmalar Etik Kurulu Sekreteri ile görüşebilirsiniz.

İstinye Üniversitesi Klinik Araştırmalar Etik Kurulu Araştırma Başvuruları Kabulüne Başlamıştır.

İstinye Üniversitesi Klinik Araştırmalar Etik Kurulu (2017-KAEK-120)

Sağlık Bakanlığı Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu’nun 66485422-514.99-E.137490 sayılı ve 23.06.2017 tarihli yazısı ve 13.04.2013 tarih ve 28617 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren “İlaç ve Biyolojik Ürünlerin Klinik Araştırmaları Hakkında Yönetmelik” gereğince kurulumu uygun bulunmuştur. 

 

1. Klinik Araştırmalar ve Biyoyararlanım-Biyoeşdeğerlik Çalışmaları Etik Kurullarının Standart Çalışma Yöntemi Esasları

2. COVID-19 Bilimsel Araştırma Değerlendirme Komisyonu

3.COVID-19 Pandemisi Nedeniyle Etik Kurullar Tarafından Alınacak Tedbirler Sıkça Sorulan Sorular (05 Mayıs 2020)

4. COVID 19 Etik Kurul Sıkça Sorulan Sorular (25 Temmuz 2020)

4. COVID-19 Pandemisi Nedeniyle Etik Kurul Toplantıları ve Başvuruların Değerlendirme Sürecine İlişkin Tedbirler Hatırlatmalar 

5. EK- COVID-19 Pandemisi Nedeniyle Klinik Araştırmalarda Alınacak Tedbirler

6. COVID-19 Konusunda Bilimsel Araştırma Çalışmaları​

7. Beşeri Aşıların Klinik Dışı Değerlendirilmesine İlişkin Kılavuz

8. COVID-19 Bilimsel Araştırma Değerlendirme Komisyonunun Çalışmalarının Sonlandırılması

9. 06 Temmuz 2022 tarih ve 31888 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanan "İlaç ve Biyolojik Ürünlerin Klinik Araştırmaları Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik" 

 

Değerli Klinik Araştırmacılar,

Ülkemizin klinik araştırmalardaki araştırma kalitesinin arttırılması, uluslararası rekabet gücünün en üst seviyeye çıkarılması amacıyla TITCK Araştırmacı Özel Etik Programımızı sizlerle paylaşmaktan mutluluk duyuyoruz.

​Program TİTCK Etik Modülü, Türkiye için T.C. Sağlık Bakanlığı TITCK Klinik Araştırmalar Dairesi tarafından kontrol edilmekte, güncellenmekte ve önerilmektedir.

​2023 yılı itibariyle E-PICOS Etik Modülünün tüm Türkiye' de Etik Kurullar ve Tüm Araştırmacılara MedicReS desteğiyle ücretsiz sunulacağı bilgisini sizlerle paylaşmak isteriz.

​Ücretsiz programımızdan yararlanmak isteyen araştırmacılarımızın aşağıdaki formu doldurarak ön başvuru taleplerini tarafımıza bildirmelerini önemle rica ederiz.

https://www.e-picos.club/titck-arastirmaci

Program kayıt ve kullanımı ile ilgili sorularınız için E-PICOS Türkiye tarafından sizler için özel olarak oluşturulmuş ekibimiz sizlere her konuda yardımcı olacaktır.

​Saygılarımızla,

E-PICOS Türkiye

www.e-picos.com.tr

İstinye Üniversitesi Klinik Araştırmalar Etik Kurul Bildirimden Sorumlu Üye

Dr. Öğr. Üyesi Denizhan KARIŞ

denizhan.karis@istinye.edu.tr


Etik Kurul Sekreterleri

Gözde ADA
etikkurul@istinye.edu.tr

 

Arş. Gör. Gözde BUĞUTEKİN
gozde.bugutekin@istinye.edu.tr